Follow Us
@japantimes_st
◆先週のイタリア英語に引き続き、今回もヨーロッパの英語(ドイツ)をご紹介します。 協力してくれたのは、在日1年のエンジニア、ディーク・メントゲンさんです。 ■ドイツ英語の特徴(Characteristic of German English) ● 特徴1(Characteristic 1) ☆★TH→Sになる 例)THICK→SICK ● 特徴2(Characteristic 2) ☆★南部の場合、"ne"を語尾につける 例) It's hot,ne? ● 特徴3(Characteristic 3) ☆★ 英語と似ている単語が、混ざるときがある 例) (×)There is a big sea in this town. (この街には、大きな海があるのよ!) (○)There is a big lake in this town. (この街には、大きな湖があるのよ!) ※ドイツ語で、湖は "see"。英語の "sea" とよく似ているのが多いため、このような誤用が見られることがある。 ■では、センテンスで聞いてみましょう。 ★クラスの人数は? How many students are there in a class? ★英語は何歳からはじめるの? When do you start learning English? ★政府は小学校での英語教育を奨励している? Is English education encouraged from an early age? ★それで、小学校での英語の授業は週何時間あるの? On average, how many hours each week do elementary school students study English? ★日本では、みんな英語教育に興味はあるの? Are most people interested in English Educataion? ★英語の先生はネイティブ? Are English teachers native speakers? ★日本に英語の塾はあるの? Are there many English cram schools in Japan? ★外国人の生徒や移民はいるの? Are there foreign students? If so, where are they from? ★日本の小学校でも英語が必須科目になるかもしれないの。どう思う? "English" might be a compulsory subject at elementary schools in Japan. What do you think about this? ★試合に勝ったとき、嬉しいとき、ドイツではなんていうの?
協力してくれたのは、在日1年のエンジニア、ディーク・メントゲンさんです。
☆★TH→Sになる
例)THICK→SICK
● 特徴2(Characteristic 2)
☆★南部の場合、"ne"を語尾につける
例) It's hot,ne?
■では、センテンスで聞いてみましょう。
On average, how many hours each week do elementary school students study English?
Are most people interested in English Educataion?
Are English teachers native speakers?
Are there many English cram schools in Japan?